Waste Less Wear Longer 

SOTSOT REBIRTH

재고품의 새로운 탄생, 솟솟 리버스


Clothes with holes can be repaired and worn again, and things that are discarded can be reborn endlessly.” Kolon developed the ‘SOTSOT REBIRTH’ brand project to transform clothes that would otherwise be incinerated in four years into new products through simple retouching, while also changing perceptions about inventory goods. ID.BRIDGE undertook the brand design for ‘SOTSOT REBIRTH’ in Jeju's Tapdong. The brand design for Kolon Sossoss Reverse conveys the intuitive elements of Jeju and the values of ‘SOTSOT REBIRTH’  in a light and engaging manner. The design focuses on two-way communication to effectively convey the combined values of the spatial project SOTSOT and upcycling, as well as the characteristics of the <REBIRTH> project.


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'구멍 난 옷은 수선해 입을 수 있고, 버려지는 것들은 얼마든지 재탄생될 수 있다.' 코오롱은 4년 뒤 소각되는 옷들을 손쉬운 리터치를 통해 새로운 프로덕트로 재탄생시키는 솟솟리버스를 출범시켰습니다. 아이디브릿지는 제주 탑동의 솟솟 리버스 제주점의 아이덴티티 디자인을 진행하여 제주의 직관적인 요소를 담아내고 재고품에 대한 선입견을 바꾸는 솟솟 리버스의 브랜드 가치를 무겁지 않은 주제로 전달하였습니다. 또한 공간 프로젝트인 솟솟과 업사이클링이라는 가치가 결합된 <리버스>프로젝트의 특성을 효과적으로 전달하기 위한 투웨이 커뮤니케이션에 중점을 두어 진행되었습니다.


  

Client.

KOLON SPORTS


Work scope.

Bi Design


Year.

2021


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