더 나음을 위한 프로그램, 로드랩
ROAD LAB is an outdoor activity platform by Kolon Sports that allows people to enjoy nature in the city with a diverse community. The brand renewal design for ROAD LAB was carried out to create an approachable and relatable visual identity that encourages activities and participation. The brand identity of ROAD LAB is designed to be versatile for various activities and merchandise. The design features a character to make it easily approachable, and to highlight its connection as a sub-brand of Kolon Sports, it incorporates Kolon symbolic evergreen tree along with the ‘R’ character of ROAD LAB. This visual representation of the evergreen tree and the 'R' character moving forward together symbolizes the integration of Kolon and ROAD LAB, leaving an impression of a collaborative lifestyle.
-
ROAD LAB은 도심 속에서 자연을 다양한 사람들과 함께 즐길 수 있는 코오롱 스포츠의 아웃도어 액티비티 플랫폼입니다. 활동과 참여를 유도하며 친숙하고 공감할 수 있는 비주얼로 ROAD LAB 브랜드 리뉴얼 디자인을 진행하였습니다. ROAD LAB의 BI는 다양한 활동 및 굿즈에 사용할 수 있도록 디자인되었습니다. 다가가기 쉽도록 캐릭터로 디자인되었으며 코오롱 스포츠의 서브 브랜드임이 보이도록 코오롱의 상징인 상록수와 ROAD LAB의 'R'캐릭터가 함께 나아가는 모습을 통해 코오롱과 로드랩의 결합, 함께하는 라이프 스타일의 인상이 남을 수 있도록 시각화하였습니다.
Client.
KOLON SPORTS
Work scope.
Brand Design, Promotion Design,
Graphic Design
Year.
2021
Copyright© 2005 by ID.BRIDGE All Rights reserved.
Office
8, Dosan-daero 45-gil, Gangnam-gu,
Seoul, Republic of Korea
Contact
+82 2 511 2644
idbridge@naver.com